Adding Files or Plugins to Slurm

Adding a File to Slurm

This is the procedure to follow in order to add a new C file to the Slurm code base. We recommend using a git branch for this purpose.
これは、新しいCファイルをSlurmコードベースに追加するための手順です。この目的でgitブランチを使用することをお勧めします。

  1. Add your new file to the git repository.
    新しいファイルをgitリポジトリに追加します。
  2. Modify the "Makefile.am" file in the file's parent directory.
    ファイルの親ディレクトリにある「Makefile.am」ファイルを変更します。
  3. Execute "autoreconf" in Slurm's top level directory. If you have older versions of the autoconf, automake, libtool or aclocal then you may need to manually modify the Makefile.in file in the file's parent directory. If you have different versions of the files than were originally used by the Slurm team, this may rebuild all of the Makefile.in files in Slurm.
    Slurmの最上位ディレクトリで「autoreconf」を実行します。古いバージョンのautoconf、automake、libtool、またはaclocalを使用している場合は、ファイルの親ディレクトリにあるMakefile.inファイルを手動で変更する必要がある場合があります。Slurmチームが元々使用していたものとは異なるバージョンのファイルを使用している場合、Slurm内のすべてのMakefile.inファイルが再構築される可能性があります。

Adding a Plugin to Slurm

This is the procedure to follow in order to add a new plugin to the Slurm code base. We recommend using a git branch for this purpose. In this example, we show which files would need to be modified in order to add a plugin named "topology/4d_torus".
これは、Slurmコードベースに新しいプラグインを追加するために従う手順です。この目的でgitブランチを使用することをお勧めします。この例では、「topology / 4d_torus」というプラグインを追加するために変更が必要なファイルを示します。

  1. Create a new directory for this plugin (e.g. "src/plugins/topology/4d_torus").
    このプラグイン用の新しいディレクトリを作成します(例: "src / plugins / topology / 4d_torus")。
  2. Add this new directory to its parent directory's "Makefile.am" file (e.g. "src/plugins/topology/Makefile.am").
    この新しいディレクトリを親ディレクトリの「Makefile.am」ファイルに追加します(例:「src / plugins / topology / Makefile.am」)。
  3. Put your new file(s) in the appropriate directory (e.g. "src/plugins/topology/4d_torus/topology_4d_torus.c").
    新しいファイルを適切なディレクトリに配置します(例: "src / plugins / topology / 4d_torus / topology_4d_torus.c")。
  4. Create a "Makefile.am" file in the new directory identifying the new file(s) (e.g. "src/plugins/topology/4d_torus/Makefile.am"). Use an existing "Makefile.am" file as a model.
    新しいファイルを識別する新しいディレクトリに "Makefile.am"ファイルを作成します(例: "src / plugins / topology / 4d_torus / Makefile.am")。既存の "Makefile.am"ファイルをモデルとして使用します。
  5. Identify the new Makefile to be built at Slurm configure time in the file "configure.ac". Please maintain the alphabetic ordering of entries.
    ファイル「configure.ac」でSlurm configure時にビルドされる新しいMakefileを特定します。エントリのアルファベット順を維持してください。
  6. Execute "autoreconf" in Slurm's top level directory. If you have older versions of the autoconf, automake, libtool or aclocal then you may need to manually create or modify the Makefile.in files. If you have different versions of the files than were originally used by the Slurm team, this may rebuild all of the Makefile.in files in Slurm.
    Slurmの最上位ディレクトリで「autoreconf」を実行します。古いバージョンのautoconf、automake、libtool、またはaclocalを使用している場合は、Makefile.inファイルを手動で作成または変更する必要がある場合があります。Slurmチームが元々使用していたものとは異なるバージョンのファイルを使用している場合、Slurm内のすべてのMakefile.inファイルが再構築される可能性があります。
  7. Modify the "slurm.spec" file to include the new plugin file in an appropriate RPM.
    「slurm.spec」ファイルを変更して、適切なRPMに新しいプラグインファイルを含めます。
  8. Add the new files, including "Makefile.am" and "Makefile.in", to the git repository.
    「Makefile.am」と「Makefile.in」を含む新しいファイルをgitリポジトリに追加します。

Last modified 27 February 2019